>_<.Assalamualikum.waalaikumussalm.

"blog!blog?
kenapa semua org ada blog?
tapi aku x de.."
.aku termenung.aku boring.aku terfikir.
bukak laptop.tepat pukul 9.50 pagi
bersamaan dengan 17/2/2010 aku
mulakan mission "create blog".
yeah!berjaya! tajuk? aku.kisah.perjuangan.



Pages

Monday, October 18, 2010

Sibuk itu INDAH!


Jangan sampai ada ruang kosong dalam hidup kita tanpa karya dan amal yang nyata sebab di sinilah hukum kevakuman akan berbicara,

“Kalau kita tidak mengisi ruang dengan sesuatu, maka ruag itu pasti akan diisi dengan sesuatu yang lain. kalau kita tidak aktif menyibukkan diri dalam kebaikan, nescaya kita (yang lagi pasif) akan di sibukkan dalam keburukan”

Marilah kita menjadi seorang yang aktif beramal dengan kebaikan. Sedikit wasiat dari K.H. Rahmat Abdullah,
“Setiap insan akan binasa, kecuali orang-orang Islam. Setiap orang yang Islam akan binasa, kecuali orang-orang yang beriman. Setiap orang yang beriman akan binasa, kecuali orang-orang yang berilmu. Setiap orang yang berilmu akan binasa, kecuali orang-orang yang beramal. Setiap orang yang beramal pun akan binasa kecuali orang-orang yang ikhlas”.
Jom mendasyatkan diri, menjadi orang yang hebat!

No comments:

Post a Comment