>_<.Assalamualikum.waalaikumussalm.

"blog!blog?
kenapa semua org ada blog?
tapi aku x de.."
.aku termenung.aku boring.aku terfikir.
bukak laptop.tepat pukul 9.50 pagi
bersamaan dengan 17/2/2010 aku
mulakan mission "create blog".
yeah!berjaya! tajuk? aku.kisah.perjuangan.



Pages

Wednesday, October 20, 2010

Aku IngiN sekali seperti KAMU!


Saudaraku, aku ingin manjadi sepertimu.
I want to be like you.

Saudaraku,
semalam aku terdengar sebuah berita yang pilu, sekuntum bunga syahid telah jatuh menyembah bumi. Darahnya yang merah terbau harum. Air mata kepanasan mengalir di pipiku.

Saudaraku,
sebenarnya mereka itu tidaklah mati. Bahkan mereka itu hidup disisi Rabbnya. Adapun aku disini, perasaanku bercampur baur. Aku teringatkan kisah-kisah sahabat yang merindui syaheed di jalan Allah. Lantas aku terasa kehidupan ini hanyalah sia-sia. Aku ingin sekali berjuang bersamamu saudaraku. Biarlah tubuhku yang kerdil ini menjadi saksi di depan Allah.

Aku masih ingat bagaimana Al Syaheed Syed Qutb di hukum gantung, aku masih ingat bagaimana Al Syaheed Abdul Fattah Ismail di bunuh.

MasyaAllah,
aku baca kembali surat-surat terakhir Al Syaheed Syed Qutb kepada adiknya. Aku begitu terharu. Alangkah tebalnya keimanan mereka. Sedangkan aku, masih dipersimpangan.

Saudaraku,
semalam aku mengutip kepingan-kepingan hati yang berciciran. Hanya itulah yang ku mampu lakukan. Perjalanan ini terlalu jauh saudaraku. Moga apabila aku mati, aku berada dijalan yang baik..

No comments:

Post a Comment